Hos psykologen:
- Vad är det som plågar dig?
- Jag kan inte radera honom.
- Vem då?
- Mannen som dyker upp i mina drömmar.
- Berätta om honom.
- Han är mystisk på något vis, svår att fånga. Lite som en fågel.
- Fågel?
- Jag vet att han kommer att lämna mig förr eller senare, precis som fågelsvärmarna överger oss förr eller senare. Ändå är det någonting som gör att jag gång på gång dras till dem, fåglarna, männen, drömmarna.
- Hur får det dig att känna?
- Jag hatar att jag älskar det, jakten och känslan av temporär tillfredsställelse.

4 kommentarer:

  1. (här kommer 3 liter kärlek)

    Det här är helt fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. cocorosy! jag har utmanat/whatever dig på min blogg. det är någon såndär kedjegrej, du vet. fast utan hotelser.

    SvaraRadera
  3. tack! jag ändrar efter årstid (visserligen hade jag ett hjärta förut), så snart är det dags för vintertema.

    du är josefins (fajnen) vän, va?

    SvaraRadera
  4. kentforumet på bdb :$ haha! mysigt.

    jag minns att jag såg dig innan kent och tänkte att du var så himlans söt (även om jag bara såg dig i förbifarten), och sen var det så läskigt att du tydligen känner josefin och sen är du tydligen den här bloggen och åh. VÄRLDEN ÄR SÅ OTROLIGT liten.

    SvaraRadera