På vägen hem svalde jag en fluga. Tusentals insekter som äter upp mig inifrån, det är så du känns i mig. Flugan dog och min mun smakade blod. Vad hade jag väntat mig?
1. Att flugan skulle ge mitt inre nytt liv.
X. Att mitt hjärta skulle få slå i takt med någon annans (om så bara ett insektshjärta).
2. Att flugan skulle vara du. Förändrad. Innan du blev den som fick mig att falla. Falla i bemärkelsen: förlora balansen, stupa, dö. Att flugan skulle vara du. Oförändrad. Du, den som en gång fick mig att falla. Falla i bemärkelsen: förälskelse.
(Rätt svar: 2.)

12 kommentarer:

  1. jag blir helt ... tom på ord. du är så himla duktig och det har jag säkert skrivit här tusen gånger men ojoj.

    SvaraRadera
  2. ännu en gång: underbart.

    SvaraRadera
  3. fint ellen. börjar nästan gråta idiot. puss

    SvaraRadera
  4. JAG DÖR. PÅ RIKTIGT NU. DÖR.

    SvaraRadera
  5. Hej! Skriver ett reportage om bloggar i skolan och undrar om du skulle vilja svara på några frågor just kring ditt eget bloggande. Du skriver så fantastiskt och det hade varit en perfekt kontrast mot de ytliga modebloggarna.
    Hör gärna av dig (klara_sim_onson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  6. wow, du leker så underbart med orden!

    SvaraRadera
  7. Du har onekligen givits skriftens gåva. Avundas samtidigt som jag nästan gråter av hur fint det är.

    SvaraRadera
  8. ellen snälla skriv en bok!

    SvaraRadera
  9. jag tappar återigen andan.
    vet du vad som skulle göra mig lycklig? några rader om dig själv. skriv till mig. berätta någon känsla jag aldrig känt förut. vad som helst.

    tusen kramar.

    SvaraRadera
  10. du skriver sjukt, sjukt fint.

    SvaraRadera