Det är tvåtusennio, den femte månaden. Jag har börjat läsa halva nätterna igen och vaknar till fåglarnas kvitter varje morgon. Det allra sista sommarlovet ligger framför mig och allt är precis som det ska vara. Kan någon stanna tiden?
För några nätter sedan drömde jag om våra nakna kroppar, tätt ihopslingrade. Allt var på riktigt fast ändå inte. Jag sa: "Allting roligt börjar och slutar". Du svarade att vi har en hel sommar framför oss och att vi inte behöver tänka på slutet förrän det kommer. Jag frågar igen: kan någon stanna tiden? Låt aldrig slutet komma.

6 kommentarer:

  1. Du skriver så himla fint!

    På ett sätt vill jag också stanna tiden just nu. För han bor ju här och jag flyttar ju så långt bort snart. Det är så misstajmat som det kan vara, men ändå något fint tror jag. Hoppas jag.

    SvaraRadera
  2. du skriver bäst i världen ungefär!

    SvaraRadera
  3. underbart skrivet!

    SvaraRadera
  4. Älskar rapporterna från ditt hjärta. De får mitt hjärta att göra ont samtidigt som det slår hårdare och tydligare. De får mitt hjärta att känna igen sig! puss

    SvaraRadera
  5. Åh tack! Det är så fint att vi tycker om varandras bloggar. Jag önskar du kunde ge ut en bok eller liknande så man kunde ha den med sig vart man än gick! (och vet du? ibland har jag önskat mig exakt samma sak.)puss

    SvaraRadera